Singelpark
×

6 april 2013: En dit is ons nieuwe logo!


En dit is ons nieuwe logo!

6 april 2013 | Jeroen Maters

Proud to present: het logo van de Vrienden van het Singelpark! Gemaakt door Ronald Meekel van Same-D. Hij ontwierp eerder voor Leiden Marketing de huisstijl van de stad. De naam Singelpark in het blauw – refererend aan de zeven Leidse singels die de blauwe draad door het park zullen vormen. En daarboven een cirkel met iconen. De cirkel verwijzend naar de cirkelvorm van het Singelpark uiteraard, maar ook naar de structuur van een bloem, met een donkerder kern en lichtere buitenbladen.

In het donkerrood een een aantal iconen die verwijzen naar de highlights in het Singelpark: de kassen van de Hortus botanicus, de Sterrenwacht, de stadspoorten, de begraafplaatsen, de Meelfabriek, molen De Valk, het Arsenaal etc. In het lichtrood de ‘zachte’ kant van het park: de dingen die je er nu en straks kunt doen, zoals vissen, rennen, tuinieren, lezen, wandelen, rennen, varen, kunst kijken etc. De kleuren blauw en rood passen ook goed bij de huisstijl van de stad Leiden, waarbij het blauw verwijst naar de huiskleur van de universiteit, en het rood naar het Sleutels-logo van de gemeente Leiden.

Deze maand zal deze blog opgaan in een nieuwe website van de Vrienden van het Singelpark, die helemaal in de nieuwe huisstijl van Ronald zal zijn.

Over Ronald Meekel

Ronald is in 1982 afgestudeerd (cum laude) aan Koninklijke Accademie van beeldende Kunsten in Den Haag, Grafische en Typografische vormgeving. Zijn eerste werkzame jaren was hij als grafisch ontwerper in dienst bij ontwerpbureau Tel Design in Den Haag. Daar ontwikkelde hij onder meer diverse huisstijlen.

In 1987 richtte hij met anderen Ontwerpwerk op, dat uitgroeide tot een van ‘s lands bekendste ontwerpbureaus. Naast partner was hij ontwerper op grafisch, ruimtelijk en interactief gebied. Tot zijn projecten behoorden onder meer de huisstijlen KLM Kleding, Erasmus MC, NewConomy, Halt, Rivierduinen, Royal VKB, Syntens. Ook maakte hij affiches en campagnes voor het Internationaal Filmfestival Rotterdam (2003-2007) en Den Haag Sculptuur.

Na Ontwerpwerk volgde in 2009 de mede-oprichting van een nieuw bureau: same-d. Projecten van naam zijn onder meer de huisstijl/merkidentiteit Leiden Marketing, Start at Rabobank, Verdonck Klooster & Associates, Stadsmuseum Leidschendam-Voorburg, Decorette, baden+, VAF Instruments, Drukkerij Impressed, Reinier MDC, bewegwijzering Reinier de Graaf, bewoners- en personeels periodieken voor Reinier de Graaf, Stadsbakens voor gemeente Leidschendam-Voorburg e..a.